Niniejsza Strategia Wydziału uwzględnia zapisy Strategii UWr i ustawy ,,Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce''. Strategia definiuje dwa równorzędne, samoistne i ściśle związane ze sobą cele nadrzędne, a także szereg koniecznych do ich realizacji celów pośrednich.
Jedną z miar osiągnięcia tego celu są publikacje w wydawnictwach, które są głównymi światowymi platformami wymiany myśli w poszczególnych obszarach matematyki i informatyki i w których publikują uczeni z czołowych ośrodków naukowych świata.
B1. Cel B może być osiągnięty w stosunku do najzdolniejszych studentów, którzy myślą o prowadzeniu badań naukowych i karierze akademickiej, w stopniu zależnym od indywidualnych zainteresowań tych studentów. Wydział powinien zapewnić kształcenie na najwyższym światowym poziomie każdemu zdolnemu studentowi zainteresowanemu matematyką lub informatyką na studiach pierwszego stopnia, znaczącej części z nich - w zależności od zainteresowań - na studiach drugiego stopnia i niektórym - tym, którzy interesują się działami matematyki i informatyki uprawianymi twórczo na Wydziale - na studiach doktoranckich. Jedną z miar osiągnięcia tego celu będzie dla absolwentów studiów drugiego stopnia skuteczność w aplikowaniu o pozycje na studiach doktoranckich w czołowych naukowych ośrodkach na świecie, a dla absolwentów studiów doktoranckich - w aplikowaniu o pozycje post-doc w takich ośrodkach.
B2. Najzdolniejsi studenci niewybierający kariery akademickiej i inni bardzo dobrzy studenci powinni uzyskać wykształcenie umożliwiające im skuteczne aplikowanie o pracę w najbardziej prestiżowych i najbardziej atrakcyjnych finansowo firmach w ich obszarze zainteresowań w skali globalnej. Miarą osiągnięcia tego celu w odniesieniu do absolwentów studiów informatycznych drugiego stopnia będzie ich skuteczność w aplikowaniu o pozycje w czołowych firmach Doliny Krzemowej i w innych wiodących światowych ośrodkach technologicznych. Miarą osiągnięcia tego celu w odniesieniu do absolwentów studiów matematycznych drugiego stopnia będzie ich skuteczność w aplikowaniu o zatrudnienie w renomowanych firmach na stanowiskach wykorzystujących wiedzę z matematyki w finansach i ubezpieczeniach, z metod statystycznych i metod modelowania matematycznego.
B3. Wszyscy studenci powinni mieć możliwość uzyskania wykształcenia dobrze dopasowanego do potrzeb rynku pracy. Miarą osiągnięcia tego celu w odniesieniu do absolwentów studiów informatycznych a także tych absolwentów studiów matematycznych, którzy chcą pracować w gospodarce, będzie ich zatrudnialność na stanowiskach wymagających wysokich kwalifikacji.
B4. Absolwenci studiów drugiego stopnia, którzy będą pracować jako nauczyciele w szkołach, powinni być tak przygotowani do zawodu, aby być w stanie skutecznie zainteresować młodzież naukami ścisłymi. Miarą osiągnięcia tego celu będzie wysoka jakość absolwentów szkół średnich, w których uczą osoby wykształcone na Wydziale.
Mając świadomość licznych pozytywnych sprzężeń zwrotnych między stopniami realizacji poszczególnych celów, jako istotne dla osiągnięcia strategicznych Celów A i B Wydział postrzega następujące cele pośrednie.
Do osiągnięcia celu D niezbędne jest również stanowcze egzekwowanie wysokich wymagań dotyczących aktywności naukowej pracowników, jakości ich pracy dydaktycznej i zaangażowania w działalność organizacyjną Wydziału. Dla realizacji tego celu istotne jest osiągnięcie Celu G, podpunkt drugi.